Bütün bunlara ve diğer birçok değişikliğe rağmen, bazı şeyler on yıl sonrasında bile anlamlılığını koruyor. 10. yılımızda, arşivimizi inceleyerek yazıldığı dönemdeki güncelliğini günümüzde de koruyan makalelerden oluşan bir seçki hazırladık.
Yanları sıfır tıraşlı kısa saçlı, günlük kıyafetler giymiş, orta koyulukta ten rengine sahip bir kişi internetteki bir dijital reklamı görüntülüyor.
4 efsane TV kampanyası nasıl dijitale dönüştü?
İlk online reklam 1994 yılında bilgisayar ekranlarımızı şereflendirdi. Ancak pazarlamacılar, ilk online reklamın üzerinden neredeyse yirmi yıl geçtikten sonra bile klasik niteliğinde bir internet reklamı yapmanın sırrını çözmüş değildi.
Bu nedenle Google 2012'de sektörde uzun süredir görev yapan, en unutulmaz TV reklamlarından bazılarının perde arkasında yer almış dört isimden, teknik alanda gelecek vadeden yeteneklerin oluşturduğu bir ekiple birlikte çalışmalarını istedi ve onları geçmişte yaptıkları efsanevi kampanyaları internet çağı için yeniden tasarlamaları için görevlendirdi. Peki amaçlanan neydi? "Sektörün dijital reklamcılığa yönelik yaklaşımını değiştirmek (ve) insanların çok seveceği, bundan 50 yıl sonra bile paylaşacağı unutulmaz işlere imza atmak."
Linkini tıklayınız.