İkinci İstanbul Buluşması 9 Kasım Çarşamba Günü Gerçekleşti

Teknolojinin gelişimiyle beraber hayatımıza giren internet ve devamında Sosya Medya hem kişisel, hem kurumsal olarak haberleşme, reklam, tanıtım vb. için bir araç olarak kullanılmaya başlamıştır. Çok hızlı ilerleyen süreçte Sosyal Medya'da bir meslek, bir uzmanlık alanı olarak yaşamımızda yer almıştır.

 

Konuyla ilgili, konusunda uzman iki insanımızın görüşleri aşağıda ki gibi.   

Ülkemizin ilk Kitle İletişim Dr.'si , 30’a yakın kitabı olan duayen gazeteci, yazar, Emirutüs Prof. Dr.  Haluk Şahin kendini şöyle tanımlamaktadır. 

 “Haluk Şahin, yaşsız, ölümlü, öğrenci, öğretmen, bilim insanı, şair, romancı, gazeteci, köşe yazarı, editör, çevirmen, televizyon programcısı, gezgin, bağcı, bahçıvan, oğul, sevgili, eş, baba, dede, Bursalı, İstanbullu, Bozcaadalı, Troyalı.”

Haluk Şahin 8 Kasım 2022 tarihinde kişisel sitesinde ki yazısın da ;

“HEPİMİZ ENFORMASYON İŞCİSİYİZ

İçinde bulunduğumuz tarihsel ve teknolojik dönemi iyi anlamalıyız. Artık hemen tüm sektörler enformasyon ağırlıklı. Filozof Byung-Chul Han’ın dediği gibi artık her şey, iyisiyle kötüsüyle, eriyip enformasyona dönüşüyor. Hemen hepimiz mesleki olarak da enformasyon üreticisi, işleyicisi, göndericisi, tüketicisiyiz.

Yeni iletişim okullarının adlarında da eski medyadan kopuşu yansıtan, yaratıcılığı ön plana çıkaran terimlere rastlamamız da bu yüzden: School of Communication Arts ya da Department of Communication Design gibi. (İletişim Sanatları Okulu ya da İletişim Tasarımı Bölümü)

Bu ne demek? Biz yeni, dijital düzenin bir parçasıyız, eski medyayla değil yenileriyle çalışıyoruz, “atom” değil, “byte” üretiyoruz demek!

Hayatın gerçeği. Ama onların şunu da söylemelerini sağlamalıyız:

Retorik geleneğinden geliyoruz. Amacımız iknadır. Bu yüzden özgürlükten yanayız. Teknoloji nereye giderse gitsin evrensel iletişim etiğine inanıyor onu uyguluyoruz.” demiş.

Ustanın sözlerini Bozcaada TV, Bozcaada Mendirek Dergisi Genel Yayın Yönetmeni, BirGün Gazetesi yazarı, girişimci, doğa aşığı ve daha fazlası Mustafa Dermanlı yorumlamış.

“Özellikle belediyeler, kamu kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve tümünün yöneticilerinin sosyal medya hesaplarının yönetimiyle ilgili eğitim verilmesi gerekiyor. Zira sosyal medya, medya etiğinden azade olmaması gereken bir noktaya geldi. Herkes kendi haber kaynağını kullanarak içerik üretiyor. Kaldı ki meclisten geçen son yasa ile bu daha kritik bir hale geldi. İşin yasa ve etik boyutu bir yana, bir de iletişim mecrasını etkin kullanmak, doğru metni girmek, iletiyi silmek ve düzeltmek zorunda kalmamak (veya en asgari düzeyde bunu yapmak), içeriği doğru zamanda paylaşmak gibi önemli hususlar da var. Yazıda da belirtildiği gibi medya ya dair okulda öğretilen bilginin açık kaynak olması önemli. Ama yeterli mi? Bence yetmez. Çünkü ilk maddede bahsettiğim, sorumluluğu olan kişi ve kurumların bu metinleri okuyup da, uygulayacaklarına dair inancım pek yok.”

https://haluksahin.net/?fbclid=IwAR04tAd7pVnlScW3xgnXtgcLVsUNfdm5oGsgJYD0EZK_OQo6eA2QBLVaE2g

E-Ticaret Uzmanı, Hollanda Merkezli Gönder Satalım E-Ticaret Pazaryerinin CEO’su Cumhur Küçükkahveci’nin Linkedin’de buluşturduğu 11 bin’den fazla sosyal medya, e-ticaret uzmanı, grafik tasarımcısı, reklam ajansı, akademisyen, eğitmen, yönetici, gazeteci, kamu görevlisi vb. bir grup Whatsapp grubunda tekrar biraraya geldiler.

Birbirlerini tanıma, tecrübelerini, bilgilerini paylaşma,  iş bulma, eğitim, sektörel güçlenme amacıyla giderek büyüyen grup gelen istekler doğrultusunda tanışma buluşmaları gerçekleştirmeye başlamıştır. İlk buluşmanın 31 Ağustos’ta İstanbul’da gerçekleştirildiği buluşmalar İzmir ve Ankara buluşmalarıyla devam etmiştir. Buluşmalar isteklerin yoğunlaştığı Bursa, Balıkesir, Çanakkale, Samsun, Kayseri, Gaziantep, Konya illeriyle devam edecektir.

İkinci İstanbul buluşması 9 Kasım Çarşamba 2022 günü Gayrette’pe Dedeman Oteli altında CH Mad Kitchen Kafe- Restaurant’da gerçekleştirildi.

Gönder Satalım E-Ticaret Pazaryeri CEO’su, E-Ticaret Uzmanı Cumhur Küçükkahveci, Uğur Böceği Tanıtım-Hayal Üretim Merkezi Kurucusu Said Aydın,  Dimedya.com.tr İmt. Sahibi-Gen.Yayın Yön. Cengiz Doğan, MLPCARE Sağlık Grubu Sosyal Medya-Yurtdışı Dijital Paz. Dep. Uzmanı Yağmur Karakaya, Sağlık Bil. Üni. Dr. Öğr. Üyesi Fatma Kantaş Yılmaz, Dr. Öğr. Üyesi Saadet Karakuş, Gülay Savaş Akademi Kurucusu Dr. Müh. Gülay Savaş, İletişim ve Marka Uzmanı-Eğitmen Çiğdem Şener, Soso Motion.com Ajans Kurucusu Songül Doğan Aydemir, Yazılım Geliştiricisi Ahmet Aydemir, Castrol E-Ticaret Yön. Burak Ergünay,  E-Ticaret ve Sosyal Medya Uzmanı-Missayno.com Kurucusu  Sait Cumhur Öztürk, TRG Hospitals Kurumsal Paz. Md. Gizem Aydemir,  HUBİ Diji Ajans Kurucusu Enes Acar, Yazılım Uzmanı Eymen Türkmen,  ShopiVerse kurucusu Erkil Bağlan, Sosyal Medya Uzmanları Melek Hayal Fil, Mustafa Uçar, Abdulkadir Demir, Funda Gökçen,  Serhan Singil, Recep Gültürk, Barış Akgün,  MBA Büşra Uğurcan,   Dış Ticaret Uzmanları, PhD Renata Shakhinoz, Ugba Sardini,  FSM Medya Kurucusu Ayşen Gaye Baştürk, Hello Home Ceo’su Özcan Koç’tan oluşan grup üyeleri sıcak ve samimi bir ortamda gerçekleşen buluşmada  kendilerini tanıtarak sektörde ki tecrübelerini, bilgilerini paylaştılar. Buluşma bitiminde iyi dileklerde bulunarak, daha büyük katılımlı bir toplantı da tekrar buluşmak üzere sözleştiler. 

 

 https://www.dimedya.com.tr/sosyal-medya-uzmanlari-istanbul-da-bulustu/31/

 

https://www.dimedya.com.tr/ikinci-bulusma-izmir-de-gerceklesti/56/